Lule resa med ida

Idag vart jag med Ida i Luleå, fick stiga upp klockan halv fem på morgonen för att göra mig klar. Sen var det bara att gå och vänta på bussen. Bussen var sen så vi tänkte nu kommer vi missa tåget också, men tåget var ju som 40 min sen själv, aja.

Vi gick runt på stan, och vid tolv ringde vi Olivia och sa att hon skulle följa med och äta någonstans. Innan vi skulle äta velade Olivia gå och testa balklänningar. Hittade en hel del snygga! Men dock hade dom ju sina nackdelar, som hur mycket läger man ut för en klänning som man lär ha en gång?

Efter det blev det och äta Kina buffé, mysigt värre. Fast ja.. det kunde ju ha få vara mindre folk!
Efter der blev det att åter igen gå runt på stan, men vi less ganska snabbt och gick upp till Olvia och tog det lungt ett tag istället och väntade på tåget.
När vi skulle till tåget var vi nästan tvungen att spring, eftersom om att det var ca 15 min tills tåget skulle gå.
Men precis när tåget passerar sunderbyn så blir det strömmavbrott just i den vagen jag och Ida sitter så vi var tvungen att vänta på ett annat tåg som skulle ta oss tillbaka till Luleå för att byta lok, och bara därför vart vi 2 timmar försenad.. Något som bara kan hända mig? haha nej nu ska jag inte låta som värsta divan, nej men jag föredrar nog heller flyg än tåg :)




btw köpte;

* Kofta
* linne
* tröja
* jeansleggins
* mjukisbyxor
* foundation

och lite annat, sammanlagt slösade jag bara ca 1000kr.

nu ska jag, hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0