Film tips; Benjamin Buttons otroliga liv.

Nu blev jag lite smått arg, hade redan skrivit det här inlägget. Men vad tror ni hände? Jo, internet hackade upp sig, så allt försvann aja, skriver igen. Inte mer med det.

Men iallafall, jag har kommit på att jag borde ha en kategori som heter " Film tips" för nu har det blivit en del såna, 3 st iallafall. Så varför inte? Filmen jag skulle tipsa om heter iallfall; Benjamin Buttons otroliga liv.

Jag tyckte filmen var bra, visst var den bra men ganska lång. Den hade sina sega stunder då och då. Men jag tycker iallfall filmen var bra, och man borde se den! Den var lite annorlunda, om man säger så.

Handlingen; "Benjamin Buttons otroliga liv" är berättelsen om en man som föds gammal och sedan så att säga lever sitt liv baklänges. Benjamin (Pitt) lämnas omedelbart efter födelsen på en trappa i New Orleans, tas om hand av den godhjärtade Queenie (Taraji P. Henson), föreståndarinna på ålderdomshemmet han sedan växer upp på. Det vill säga – går från skröplig liten gubbe med obrukbara ben och dålig syn – till vuxen man som ger sig ut i världen på äventyr.










Aja, nu måste jag gå. Min lillebror ska visst ha datan, blev inte att kolla ett avsnitt av andra avenyn. Längtar tills Matti fixar internet till mitt rum!

Ha det bra, goodbaj! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0