Hur ska man kunna veta vad man vill bli?

Är det menningen att man ska göra sitt livs val när man bara är 15 år? :o
Välja vad man vill bli, hur ska man kunna veta vad man vill göra?

Man ändrar ju sig hela tiden, som när man var liten. Man velade bli delfinskötare, dagisfröken, brandman osv..
Jag vill nu bli stalyist och gå hår&make up. Linjen finns i Kalix, och det finns bara 6 platser. Och redan nu är det ca 4 som ska söka. Intagnings poängen var inte så höga, och jag skulle nog klara dom, men tanken på att det bra finns bara 6 platser..

Jag bo i Kalix? själv? kan inte tänka mig att det skulle vara kul, men jag vill gärna gå den linjen. Och skulle både jag och Malin kunna komma in så skulle det bli ännu bättre! :) Matti säger att alla som flyttar till kalix blir bonde, haha javisst! Jag går hår&make up, jag ska fixa kossor, yeah! Nej men allvarligt. Man har tre val, mina val ser ungefär ut så här.

1. Hår&make up i Kalix
2. Livsmedel i Luleå
3. ?

Men nu funderar jag även på om jag ska gå hantverkslinjen i Luleå och gå inriktning frisör, och där efter gå högskola till stalyist? Det borde ju gå. Så då om mitt tredjeval blir livsmedel? Åh, det här är sjukt jobbigt.
Och eftersom att ingen av linjerna jag vill gå finns här så, måste jag flytta. Hur ska man ha råd med det? Mamma berättade att jag drygt får 3000 kr i månaden, och sen kanske mer då och då. Men om hyran på nästan alla går på ca 4500 kr i Luleå, hur ska man ha råd? Det blir dyrt även om jag delar med Malin.

Men jag ska forsätta och titta och leta, grejen är att vi ska söka nu när skolan börjar! Som tur kan man göra ett omval i maj tror jag det var, känns som om det kommer bli något för mig. Men hoppas jag hinner bestämma mig snart.

Kommentarer
Postat av: MADDE

de är verkligen sjukt svårt att veta vad man ska gå! jag har verkligen ingen aning ;o

2009-12-29 @ 23:03:14
URL: http://mjaaaow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0