Vad har hänt?

Idag när jag står och väntar på bussen så börjar två pojkar slåss (dom kanske gick i 3:an eller 4:an), dom står där och slåss medans ett helt gäng med killar från deras klass står och tittar. Medans en annan kille skriker "Dom fick ju slå med riktiga slag, KOM IGEN KOM IGEN!!". Till slut går en kille i mellan och en av killarna som slogs börjar slå på han medans han skriker " men sluta jag har ju inte gjort dig något!" till slut biter killen honom, han släpper och går.. medans han står kvar själv och resten av gänget tröstar killen som blivit biten.

Vad jag menar är det inte helt sjukt att killar i den åldern håller på så där? Bara att dom håller på och skriker " han fick slå med riktiga slag!". Vadå riktiga slag? Man ska varken slåss med "riktiga" eller "inte riktiga", det värsta var att man såg ju hur det andra killarna stog och retade han så han skulle slå till dom, men sen när han gör det så säger dom att han är dum i huvudet. Vet inte riktig vad man ska säga om det? Men har redan märkt att barnen på den nya skolan jag har börjat är lite annorlunda jämfört för vad jag minns att det var när man var mindre, man hör nästan varje dag när barnen svär, skriker, slås och mycket mer. Vad har iegentligen hänt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0